Kering (KER-FR) Kazançlar Q1 2025

Melike

Global Mod
Global Mod
Kering (KER-FR) Kazançlar Q1 202522 Ekim 2024 Salı günü Fransa'nın Paris kentinde bir Gucci lüks butiği.

Bloomberg | Getty Images


Kering hisseleri Perşembe günü, Fransız lüks mal grubunun beklenen birinci çeyrek satışlarından daha düşük yayınlamasının ve daha fazla makroekonomik rüzgârın önüne geçtikten sonra düştü.

Moda devindeki gelirler, LSEG analistlerinin 4.01 milyar avro tahmininin altında, Çarşamba raporuna göre, ilk çeyrekte yıllık% 14 oranında 3,9 milyar avroya (4.4 milyar $) düştü.

Toplam grup gelirlerinin neredeyse yarısını oluşturan Gucci satışları, markanın geri dönüşü devam ettiği için karşılaştırılabilir bir temelde% 25 düştü.

Kering hisseleri, hisse senetlerinin piyasada açıklandıktan sonra 8: 25'e kadar Londra zamanında% 5,1 düştü.

Şirketin genel zayıflığı, Asya'daki grup satışlarında% 25'lik bir düşüş ve hem Kuzey Amerika hem de Avrupa'da% 13'lük bir düşüşle yönetildi.

Kering Başkanı ve CEO'su François-Henri Pinault, şirketin “yıla zor bir başlangıç” ile karşılaştığını ve kuşatılmış lüks sektör için daha fazla zorlukları vurguladığını söyledi.

“Bu ortamda, stratejik ve finansal hedeflerimize ulaşmak ve evlerimizin tüm pazarlarımıza konumlandırılmasını güçlendirmek için eylem planlarımızda tamamen odaklandık.” Dedi.

“Makroekonomik rüzgarları havalandırmak için uyanıklığımızı, endüstrimizin karşılaştıkları ve mevcut durumdan daha güçlü olacağımıza ikna oldum.”

Geçen ay Kering, Demna Gvasalia'yı Gucci'nin yeni sanat yönetmeni olarak seçti ve hasta ana etiketini döndürmek için son teklifinde. Ancak, yatırımcılar Gvasalia'nın daha küçük Kering etiketi Balenciaga etiketinde 2022'lik bir reklam kampanyasında daha önceki çalışmalarını çevreleyen tartışmalara neden olurken, hisse senedi randevu aldı.

Gucci, tasarımları alışveriş yapanlarla lehine düştüğü ve Çinli tüketiciye yüksek maruz kalması, bir zamanlar kazançlı Asya pazarında son zamanlarda bir gerilemenin zorlandığını gördü.

Son yıllarda lüks pazarda daha yüksek enflasyon ve daha zayıf ekonomik koşullar arasında daha geniş bir gerileme ortasında geliyor.

Bu manzara yılın başında değişiyor gibi görünüyordu ve daha yüksek kaliteli moda evleri daha iyimser dördüncü çeyrek kazançları bildirdi. Bununla birlikte, analistler daha önce tarife kaynaklı bir makroekonomik yavaşlamanın iyileşmenin ilerlemesini engelleyebileceği konusunda uyarmışlardır.

Deutsche Bank genel perakende ve lüks özkaynak araştırma analisti Adam Cochrane, bu ayın başlarında “Zayıf küresel borsalar ve daha geniş ekonomik belirsizlik güven üzerinde olacak ve bunun lüks talepte bir iyileşmeyi daha da ertelediğini görüyoruz.”

Lüks markaların tarifelerin hemen etkisinden diğer perakendecilerden daha korunaklı olması bekleniyordu, üst düzey etiketler genellikle zengin tüketicilere daha iyi maliyetleri aktarabiliyordu. Ancak analistler, Kering de dahil olmak üzere zaten zayıf satışları olan markaların bunu yapmak için daha az yerleştirilebileceğini kaydetti.

TD Cowen Perşembe günü bir notta, “Markaların, zayıflayan müşteri hissi ve genel fiyat esnekliği verilen tarifeler nedeniyle fiyatları artırmak için daha yavaş olabileceğini de not ediyoruz, bu da Kering ve LVMH (daha önce ana kol olarak fiyatlandırma belirtilen LVMH arasında önemli bir fark).