Özel jet alıcıları için vergi indirimleri satışlarda artışa yol açması beklenen

Melike

Global Mod
Global Mod
Özel jet alıcıları için vergi indirimleri satışlarda artışa yol açması beklenenÖzel Jets, 10 Temmuz 2025 tarihinde Idaho'daki Allen & Company Sun Valley Konferansı sırasında Friedman Memorial Havalimanı'na park etti.

Kevin Dietsch | Getty Images


Bu makalenin bir versiyonu ilk olarak CNBC's Inside Wealth bülteninde, yüksek net değerli yatırımcı ve tüketici için haftalık bir rehber olan Robert Frank ile ortaya çıktı. Üye olmak Gelecek baskılarını almak için, doğrudan gelen kutunuza.

Yeni federal harcama faturasının, sahipler satın alma fiyatının daha hızlı toplanmalarından yararlandıkça özel jetlerin satışlarını artırması bekleniyor.

Jet brokerleri ve danışmanları, fatura imzalanana kadar satın alımları bekleyen müşterilerden bir etkinlik patlaması gördüklerini söyledi. Birçok yeni vergi hükümleri arasında, işletmelerin özel jetler de dahil olmak üzere sermaye ekipmanlarının satın alma fiyatının% 100'ünü yazmasına izin veren “bonus amortisman” nın eski haline getirilmesi de bulunmaktadır.

Genellikle özel işleri veya holding şirketleri aracılığıyla bir jet sahibi olan bireyler, 19 Ocak 2025'te veya sonrasında hizmete giren herhangi bir uçak için sahipliğin ilk yılında yeni veya kullanılmış bir jetin tüm maliyetini yazabilirler.

Vergi avantajı, kişisel kullanım için kullanılan jetler değil, yalnızca iş jetleri için geçerlidir. 2017 vergi indirimlerinin bir hükmünü canlandırıyor ve 2024'te% 60 ve 2025'te% 60'ın mevcut aşamalı amortisman yüzdelerinin yerini alıyor.

Havacılık Çözümleri Şirketi Flyusa CEO'su Barry Shevlin, “Yükseltmek isteyen ve bunu bekleyen birkaç sahibimiz vardı.” Dedi. “Ve bu geçtikten sonra satın almak isteyen en az yarım düzine başka bir tane var.”

Serveti doğrudan gelen kutunuza götürün

Vergi teşviki, 2020 ve 2021 yıllarında ateşli sahadan büyümede yavaşlama gören özel jet endüstrisi için doğru zamanda geliyor. Endüstri, Covid'den sonra yeni sahiplerde, charter broşürlerinde ve kesirli sahiplerde bir artış gördü, ancak ilk kez uçak satın alan zenginlerin çoğu, onları satmaya veya daha yüksek bakım maliyetleri nedeniyle fraksiyon sahipliğine taşındı.

Jetnet'e göre, satışa sunulan iş jetlerinin sayısı ilk yarıda aylık ortalama 1.800'den fazla oranına yükseldi. Veri firması, 2024'ün ilk yarısında 1.744'ten 1,744'ten yükseldiğini söyledi.

Shevlin, “Covid sırasında, uçak satın alan birçok insan neye girdiklerini bilmiyordu.” Dedi. “Maliyeti ve ne içerdiğinden şok oldular.”

Aviatrade'nin kurucusu ve başkanı Philip Rushton, piyasada normalden biraz daha yüksek olan 23 ila 25 Gulfstream G650er olduğunu söyledi.

“Covid'den sonra kesinlikle normalleşti” dedi.

Bununla birlikte, özel jetler satın almak için büyük acele, sonbahara kadar başlamayabilir. Brokers, özel jet alımlarının, şirketlerin ve bireylerin vergi faturalarını sonuçlandırdığı yıl sonunda tipik olarak artış olduğunu söyledi.

Guardian Jet'in yönetici ortağı Matt Walter, ultra zenginlerin sadece vergi değişikliği nedeniyle bir uçak almaya karar vermeyeceğini söyledi. “Ama kesinlikle bu karara yardımcı oluyor,” dedi. “Uçağınızı 12 ay içinde yükseltmeyi planladıysanız, belki de bunu altı ay içinde yaparsınız.”

Müşterilere Eylül'den önce satın almalarını ancak Eylül ayından sonra satış yapmalarını tavsiye ettiğini, çünkü talep muhtemelen sonbaharda artacağını söyledi.

“Çıldırmadan önce satın almak istiyorsun,” dedi. “Eylül'den sonra, diğer alıcılarla rekabet edeceksiniz ve ayrıca muayene yuvaları için rekabet edeceksiniz. Isıtmalı bir pazarda, herkes aynı şeyi yapmaya ve muayene yuvaları bulmaya çalışacak.”