Aile ofisleri ile Wall Street arasındaki yetenek savaşı maaşları artırdıBu makalenin bir versiyonu ilk olarak CNBC'nin Inside Wealth haber bülteninde, yüksek net değere sahip yatırımcı ve tüketicilere yönelik haftalık bir rehber olan Robert Frank ile birlikte yayınlandı. Üye olmak gelecekteki basımları doğrudan gelen kutunuza almak için.
Yeni bir araştırmaya göre, yetenek rekabeti personel giderlerini artırdığından, tipik bir aile ofisinin işletme maliyeti yılda 3 milyon dolardan fazla oluyor.
JP Morgan Özel Bankası Küresel Aile Ofisi Raporu'na göre, varlıklı aileler aile ofislerini işletmek için yılda 1 milyon dolardan 10 milyon dolara kadar para harcıyor; ortalama şu anda yaklaşık 3,2 milyon dolar. Maliyetler varlıklara bağlı olarak büyük ölçüde değişiklik gösterse de uzmanlar, aile ofislerinin boyut ve sayı bakımından patlama yapması ve özel sermaye, hedge fonları ve risk sermayesi ile daha doğrudan rekabet etmesi nedeniyle giderlerin genel olarak arttığını söylüyor.
JP Morgan Private Bank'ın Aile Ofisi Uygulaması ABD başkanı William Sinclair, “Aile ofislerinde yetenek için gerçek bir savaş var” dedi. “Özel sermaye, hedge fonları ve bankalara karşı yetenek için rekabet ediyorlar.”
Daha küçük aile ofisleri elbette daha az harcıyor. Ortalama varlığı 1,4 milyar dolar olan 190 aile ofisi ile anket yapılan rapora göre, 500 milyon doların altında yönetime sahip aile ofisleri işletme maliyetlerine yılda ortalama 1,5 milyon dolar harcıyor. 500 milyon ile 1 milyar dolar arasındaki aile ofisleri ortalama 2,7 milyon dolar, 1 milyar doların üzerindeki aile ofisleri ise ortalama 6,1 milyon dolar harcıyor. Aile ofislerinin yüzde on beşi 7 milyon dolardan fazla harcıyor, %8'i ise 10 milyon dolardan fazla harcıyor.
En büyük maliyet, aile ofislerinin sayısının son beş yılda üç katına çıkmasıyla daha da pahalı hale gelen personel alımıdır. İşe alım uzmanlarına göre aile ofisleri üst düzey yetenekler için birbirleriyle giderek daha fazla rekabet ediyor.
Daha da önemlisi, aile ofisleri yatırımlarının çoğunu özel sermaye, risk sermayesi, gayrimenkul ve hedge fonları içeren alternatiflere kaydırıyor. JP Morgan araştırmasına göre ABD'deki aile ofisleri portföylerinin %45'inden fazlasını alternatiflerden oluştururken, hisse senetlerinde bu oran %26'dır.
Erişim alanlarını alternatiflere genişlettikçe, en iyi yetenekleri getirmek için büyük özel sermaye şirketleri, risk sermayesi şirketleri ve anlaşma danışmanlarıyla giderek daha fazla doğrudan rekabet halinde oluyorlar.
Aile ofislerine işe alma ve kadro oluşturma konusunda danışmanlık yapan Botoff Consulting'in kurucusu ve genel müdürü Trish Botoff, “Son on yılda aile ofisi alanının profesyonelleştiğini ve kurumsallaştığını gördük” dedi. “Yatırım ekiplerini oluşturuyorlar, diğer yatırım şirketlerinden ve özel sermaye şirketlerinden personel alıyorlar, bu da tazminat üzerinde büyük bir etkiye sahip.”
Botoff Consulting tarafından gerçekleştirilen bir aile ofisi anketine göre, aile ofislerinin %57'si 2024'te daha fazla personel almayı planlıyor ve neredeyse yarısı mevcut personeline %5 veya daha fazla zam yapmayı planlıyor. Uzmanlar, 2021 ve 2022 yıllarında yeteneklere yönelik aşırı talep nedeniyle aile ofislerindeki genel maaşın 2019'dan bu yana %10 ila %20 arasında arttığını söylüyor.
Botoff'a göre, varlığı 1 milyar dolardan az olan bir aile ofisinin baş yatırım sorumlusunun ortalama ücreti yaklaşık 1 milyon dolar. 10 milyar dolardan fazlasını denetleyen bir CIO'nun ortalama kazancının 2 milyon doların biraz altında olduğunu söyledi. Botoff, paketleri tatlandırmak için daha fazla aile ofisinin temel maaş ve ikramiyelerin üzerine ertelenmiş tazminat gibi uzun vadeli teşvik planları eklediğini söyledi.
Rekabet, alt düzey personelin maaşlarını bile artırıyor. Botoff, birlikte çalıştığı bir aile ofisinin yılda 300.000 dolar isteyen kıdemsiz bir analisti işe aldığını söyledi.
“Aile ofisi bir yıl beklemeye karar verdi” dedi.
Özel sermaye şirketleri ile rekabet özellikle maliyetli hale geliyor. Daha fazla tekli aile ofisi doğrudan anlaşmalar yaptıkça, özel şirketlerin hisselerini doğrudan satın aldıkça, KKR, Blackstone ve Carlyle gibi büyük özel sermaye şirketlerinden yetenekleri çekmeye çalışıyorlar.
Aile ofisi danışmanlık ve işe alım şirketi Agreus'un kurucu ortağı Paul Westall, “Bu en büyük ikilem” dedi. “Aile ofisleri büyük PE firmalarıyla üst düzeyde rekabet edemiyor.”
Westall, bunun yerine aile ofislerinin PE firmalarında orta düzey yöneticileri işe aldığını ve onlara daha fazla yetki, anlaşmalara daha iyi erişim ve daha yüksek ücret verdiğini söyledi. Aile ofisleri artık bazen PE şirketlerine benzer şekilde yeni işe alınan PE çalışanlarına bir “taşıma” (özel bir şirket satıldığında kârdan pay alma anlamına geliyor) veriyor.
Daha iyi maaş, milyarderlere ve onların ağlarına erişim ve “kendini büyük bir çarkın dişlisi gibi hissetmeme” avantajının, aile ofislerini çalışmak için daha çekici yerler haline getirdiğini söyledi.
“15 yıl öncesine dönüp bakarsanız aile ofisleri insanların emekli olmak ve iş-yaşam dengesini kurmak için gittiği yerlerdi” dedi. “Her şey değişti. Şimdi en iyi yetenekleri getiriyorlar ve çalışanlarına para ödüyorlar ve bu da onları büyük firmalarla ve bankalarla rekabete itti.”
CNBC'nin gelecekteki basımlarını almak için kaydolun Zenginlik İçinde Robert Frank'la haber bülteni.
Yeni bir araştırmaya göre, yetenek rekabeti personel giderlerini artırdığından, tipik bir aile ofisinin işletme maliyeti yılda 3 milyon dolardan fazla oluyor.
JP Morgan Özel Bankası Küresel Aile Ofisi Raporu'na göre, varlıklı aileler aile ofislerini işletmek için yılda 1 milyon dolardan 10 milyon dolara kadar para harcıyor; ortalama şu anda yaklaşık 3,2 milyon dolar. Maliyetler varlıklara bağlı olarak büyük ölçüde değişiklik gösterse de uzmanlar, aile ofislerinin boyut ve sayı bakımından patlama yapması ve özel sermaye, hedge fonları ve risk sermayesi ile daha doğrudan rekabet etmesi nedeniyle giderlerin genel olarak arttığını söylüyor.
JP Morgan Private Bank'ın Aile Ofisi Uygulaması ABD başkanı William Sinclair, “Aile ofislerinde yetenek için gerçek bir savaş var” dedi. “Özel sermaye, hedge fonları ve bankalara karşı yetenek için rekabet ediyorlar.”
Daha küçük aile ofisleri elbette daha az harcıyor. Ortalama varlığı 1,4 milyar dolar olan 190 aile ofisi ile anket yapılan rapora göre, 500 milyon doların altında yönetime sahip aile ofisleri işletme maliyetlerine yılda ortalama 1,5 milyon dolar harcıyor. 500 milyon ile 1 milyar dolar arasındaki aile ofisleri ortalama 2,7 milyon dolar, 1 milyar doların üzerindeki aile ofisleri ise ortalama 6,1 milyon dolar harcıyor. Aile ofislerinin yüzde on beşi 7 milyon dolardan fazla harcıyor, %8'i ise 10 milyon dolardan fazla harcıyor.
En büyük maliyet, aile ofislerinin sayısının son beş yılda üç katına çıkmasıyla daha da pahalı hale gelen personel alımıdır. İşe alım uzmanlarına göre aile ofisleri üst düzey yetenekler için birbirleriyle giderek daha fazla rekabet ediyor.
Daha da önemlisi, aile ofisleri yatırımlarının çoğunu özel sermaye, risk sermayesi, gayrimenkul ve hedge fonları içeren alternatiflere kaydırıyor. JP Morgan araştırmasına göre ABD'deki aile ofisleri portföylerinin %45'inden fazlasını alternatiflerden oluştururken, hisse senetlerinde bu oran %26'dır.
Erişim alanlarını alternatiflere genişlettikçe, en iyi yetenekleri getirmek için büyük özel sermaye şirketleri, risk sermayesi şirketleri ve anlaşma danışmanlarıyla giderek daha fazla doğrudan rekabet halinde oluyorlar.
Aile ofislerine işe alma ve kadro oluşturma konusunda danışmanlık yapan Botoff Consulting'in kurucusu ve genel müdürü Trish Botoff, “Son on yılda aile ofisi alanının profesyonelleştiğini ve kurumsallaştığını gördük” dedi. “Yatırım ekiplerini oluşturuyorlar, diğer yatırım şirketlerinden ve özel sermaye şirketlerinden personel alıyorlar, bu da tazminat üzerinde büyük bir etkiye sahip.”
Botoff Consulting tarafından gerçekleştirilen bir aile ofisi anketine göre, aile ofislerinin %57'si 2024'te daha fazla personel almayı planlıyor ve neredeyse yarısı mevcut personeline %5 veya daha fazla zam yapmayı planlıyor. Uzmanlar, 2021 ve 2022 yıllarında yeteneklere yönelik aşırı talep nedeniyle aile ofislerindeki genel maaşın 2019'dan bu yana %10 ila %20 arasında arttığını söylüyor.
Botoff'a göre, varlığı 1 milyar dolardan az olan bir aile ofisinin baş yatırım sorumlusunun ortalama ücreti yaklaşık 1 milyon dolar. 10 milyar dolardan fazlasını denetleyen bir CIO'nun ortalama kazancının 2 milyon doların biraz altında olduğunu söyledi. Botoff, paketleri tatlandırmak için daha fazla aile ofisinin temel maaş ve ikramiyelerin üzerine ertelenmiş tazminat gibi uzun vadeli teşvik planları eklediğini söyledi.
Rekabet, alt düzey personelin maaşlarını bile artırıyor. Botoff, birlikte çalıştığı bir aile ofisinin yılda 300.000 dolar isteyen kıdemsiz bir analisti işe aldığını söyledi.
“Aile ofisi bir yıl beklemeye karar verdi” dedi.
Özel sermaye şirketleri ile rekabet özellikle maliyetli hale geliyor. Daha fazla tekli aile ofisi doğrudan anlaşmalar yaptıkça, özel şirketlerin hisselerini doğrudan satın aldıkça, KKR, Blackstone ve Carlyle gibi büyük özel sermaye şirketlerinden yetenekleri çekmeye çalışıyorlar.
Aile ofisi danışmanlık ve işe alım şirketi Agreus'un kurucu ortağı Paul Westall, “Bu en büyük ikilem” dedi. “Aile ofisleri büyük PE firmalarıyla üst düzeyde rekabet edemiyor.”
Westall, bunun yerine aile ofislerinin PE firmalarında orta düzey yöneticileri işe aldığını ve onlara daha fazla yetki, anlaşmalara daha iyi erişim ve daha yüksek ücret verdiğini söyledi. Aile ofisleri artık bazen PE şirketlerine benzer şekilde yeni işe alınan PE çalışanlarına bir “taşıma” (özel bir şirket satıldığında kârdan pay alma anlamına geliyor) veriyor.
Daha iyi maaş, milyarderlere ve onların ağlarına erişim ve “kendini büyük bir çarkın dişlisi gibi hissetmeme” avantajının, aile ofislerini çalışmak için daha çekici yerler haline getirdiğini söyledi.
“15 yıl öncesine dönüp bakarsanız aile ofisleri insanların emekli olmak ve iş-yaşam dengesini kurmak için gittiği yerlerdi” dedi. “Her şey değişti. Şimdi en iyi yetenekleri getiriyorlar ve çalışanlarına para ödüyorlar ve bu da onları büyük firmalarla ve bankalarla rekabete itti.”
CNBC'nin gelecekteki basımlarını almak için kaydolun Zenginlik İçinde Robert Frank'la haber bülteni.